sciene fair projektideer

Videnskab fair projekter giver de studerende en chance for at udvide og vise deres videnskabelige viden . Mange videnskabelige messer tillade projekter på en række forskellige fag , såsom biologi , geovidenskab og kemi . Uanset emnet , er det vigtigt for studerende at vælge en videnskab fair projekt , der både appellerer til dem, og noget, som de kan lære mere om i løbet af forsøget .

Gaming 's påvirkning af tests

Video spil er et populært underholdning medie med børn og voksne . Men mange mennesker føler, at børn kan blive negativt påvirket af alt for meget tid bruges på at spille videospil . Dette eksperiment har til formål at se, om videospil faktisk kan hjælpe en elev at forbedre karakterer i skolen . Dette eksperiment kan være afsluttet i en række forskellige måder , men hver vej skal flere frivillige til at spille spil og tage prøver . En måde at teste dette ville være at finde pædagogiske spil , der hjælper med videnskab , matematik eller sprog færdigheder og afprøve de frivillige om dette emne før og efter spil . En anden måde ville være at teste folks evne til at koncentrere sig om en test før og efter at have spillet videospil som f. eks første persons skydespil , puslespil eller survival horror . Andre variabler kan nævnes køn og alder .

Ærten Plant Arvelighed

Dette eksperiment blev første gang beskrevet af Gregor Mendel i 1866 . Mendel observerede arten af arvelighed gennem krydsbestøvning af flere forskellige ært planter . Dette forsøg kræver en række forskellige ærten planter og en masse tid til at have forskellige generationer vokse . Mendel 's eksperiment observeret syv forskellige træk ved ærten planter : frø farve og glathed , cotyledon farve , blomsterfarve , pod form , umodne pod farve , blomst og bælg position på stilke og plantehøjde. Den studerende kan vælge, hvilke egenskaber til at fokusere på . Eksperimentet kræver to forældre planter med forskellige træk , der kan være krydsbestøvede . Forsøg på at forudsige, hvilke egenskaber vil blive givet videre gennem generationer af ærten planter til følge ved hjælp af viden om dominante og recessive træk .

Bakterier Niveauer i vand

Den University of Southern California 's California State Science Fair projektdatabase beskriver et eksperiment , hvor den studerende undersøgelser bakterier niveauer i forskellige typer af vand . Dette forsøg kræver en række af næringsstof-beriget agarplader , en digital termometer , sterile vatpinde , tape , et digitalt kamera og selvklæbende etiketter . Den studerende skal tage prøver fra en række vand kilder , såsom pools, boblebad , postevand og flaskevand . Temperaturen af vandet kilden , skal registreres på en mærkat på toppen af agarplade . Tag en vandprøve ved hjælp af vatpind , så gnide vatpind på tre forskellige agarplader pr vandkilde . Den agarplade Etiketten skal også være opmærksom på kilden til vandet. Tape pladerne lukke og derefter åbne og lukke en agarplade , der skal anvendes som en kontrol . Tillad bakterierne til at vokse i løbet af en uge , tage billeder af de retter hver dag , og noterer sig bakteriel vækst . Hypotesen for dette eksperiment ville angive, hvilke vandkilde den studerende føler sig vil vokse bakterier den hurtigste .


Kommentarer

Vi ønsker, at dine argumenter og meninger er velkomne. Være objektiv og medfølelse. Mange mennesker læser hvad du skriver. Gør debat til en bedre oplevelse for både dem og dig selv. Mellem 20:00 og 08:00 det er lukket for kommentering og vi fjerner automatisk kommentarer med sjofle ord, defineret af vores moderatorer.

link:

  • Om os
  • Advertising
  • Fortæl redaktionen
  • Få nyhedsbreve
  • RSS-feed

Redaktør: Karin Christofferse
Nyheder redactor: Morten Nyberg

Kundeservice: Stig Ole Salomon,
Flemming Sørensen

Tel: +45 00 99 99 00
Fax: +45 00 99 99 01

© Copyright 2014 Einsten.net - All rights reserved.