hvordan man beregner øjeblikkelige hastighed

Øjeblikkelige hastighed er defineret som kursen for forandring af forskydning på et givet tidspunkt . Hvis den forskydning eller acceleration af et objekt er kendt som en funktion af tiden , kan hastigheden findes ved hjælp elementære calculus teknikker til at finde hastigheden af ændringen ( af fortrængning ) eller nettoændring ( acceleration ) . Mere specifikt , øjeblikkelige hastighed er den tid derivat af forskydning , og integralet af acceleration

Du skal bruge: .
Computer med calculus software ( valgfrit )


1 . .
Bekræft hvilke oplysninger du kender . At beregne øjeblikkelige hastighed , skal du kende forskydning funktionen, acceleration funktion eller de krævede oplysninger for at finde dem. Du bliver nødt til at udtrække disse oplysninger fra problemet . Formuleringer som " konstant acceleration "eller " lineært stigende " vil give dig oplysninger om , hvilken type af funktion .
2 .
Definer dit kendt funktion eksplicit . Uanset om du får acceleration af fordrivelse , skal du begynde ved klart at skrive mængde som en funktion af tiden .
3 .
Differentier forskydning funktion , hvis det er det du får . Øjeblikkelige hastighed er den hastighed af ændring af fordrivelse. Dette kan udtrykkes som en funktion af tiden ved at differentiere din forskydning funktion . Hvis din forskydning funktion er enkel , kan du også finde den øjeblikkelige hastighed ved bestemmelse af hældningen af linjen tangenten til forskydningen funktion på det givne tidspunkt . Hældningen af tangenten linje er den samme værdi som timeløn af forandringer på et givent tidspunkt . Hvis du bruger kalkyle software , bliver du nødt til input forskydningen funktion og gøre det muligt for softwaren at differentiere den . For eksempel , hvis forskydning er defineret som x=t ^ 3 ville hastighed være v=3t ^ 2 . Øjeblikkelige hastighed på , siger , ville 3 sekunder være 3 x ( 3 ^ 2 )=27 enheder per sekund .
4 .
Integrer din funktion , hvis du får acceleration . Hastighed er nettobeløbet af acceleration . Dette er defineret som integralet af accelerationen funktion . Hvis accelerationen funktionen er enkel , kan du også bruge geometri til at finde det samlede areal under acceleration graf, op til den angivne tidsinterval . Dette kan også ske ved hjælp af en integreret søg i et calculus software suite . For eksempel , acceleration, hvis var konstant på 2 meter per sekund per sekund , kunne det udtrykkes som en=2 . Integralet af dette ville være hastighed v=2t + c , hvor c , den konstante for integration, er den oprindelige hastighed. Antages starthastigheden at være nul , på det tidspunkt 3 hastighed ville være lig med 6 meter i sekundet .

gode råd og advarsler


  • sikre, at når du integrerer en acceleration funktion , du overveje konstant integration , som er den oprindelige hastighed af objektet .

  • Kommentarer

    Vi ønsker, at dine argumenter og meninger er velkomne. Være objektiv og medfølelse. Mange mennesker læser hvad du skriver. Gør debat til en bedre oplevelse for både dem og dig selv. Mellem 20:00 og 08:00 det er lukket for kommentering og vi fjerner automatisk kommentarer med sjofle ord, defineret af vores moderatorer.

    link:

    • Om os
    • Advertising
    • Fortæl redaktionen
    • Få nyhedsbreve
    • RSS-feed

    Redaktør: Karin Christofferse
    Nyheder redactor: Morten Nyberg

    Kundeservice: Stig Ole Salomon,
    Flemming Sørensen

    Tel: +45 00 99 99 00
    Fax: +45 00 99 99 01

    © Copyright 2014 Einsten.net - All rights reserved.