videnskabelige projekter på menneskers adfærd

Mennesker er fascinerende skabninger og har komplekse adfærdsmønstre . Videnskabelige projekter har til formål at afdække og forklare nogle af disse former for adfærd kan være sjovt og videnskabelige . Elever i alle aldre kan undersøge menneskers adfærd

Elemetary Skoleprojekter

Hvor mange numre kan du huske ? Verdensrekord er 100. 000 . Du kan finde ud af , om køn , alder eller andre faktorer påvirker , hvor mange tal testpersoner kan huske .

En anden idé er at teste , om vores farvepræferencer har nogen kontrol over vores andre reflekser . Hjælp af M M slik , bede testpersoner hurtigt fat i en slik . Er farve præference har nogen indflydelse på , hvad farver er valgt ?

Brug optiske illusioner til at teste , hvordan hjernen opfatter tilsyneladende bevægelse . Lav en flip bog med to prikker centreret i det første kort . Langsomt bevæger prikkerne længere og længere fra hinanden på den næste kort for at se , når hjernen stopper sensing den vender som faktiske bevægelse .

Krøjning siges at være en smitsom adfærd , at når en person gaber , andre omkring dem gabe , også . Er der andre adfærd smitsom ? Test smil og rynker brynene for at se, hvis de pågældende er smitsom , og som synes at være den stærkeste .

Middle School Projekter

Den Stroop effekt er tendens til emner til at identificere farven ord langsommere , når de er skrevet i en anden farve blæk end de faktiske ord . For eksempel ordet blåt, når der er skrevet med rødt blæk . Brug en Stroop test , som den findes i Nintendos Brain Age spil , for at teste påvirke af alder på Stroop resultater . Du kan også udføre en lignende test ved hjælp af figurer med forskellige skriftlige udformning navne inde i dem .

Kan de fleste mennesker på stedet en sand smil over et forfalsket en ? Brug Spot Falske Smile test til at bestemme den procentdel af mennesker , der kan spotte en reel smil over en falsk en . Hvilke kvaliteter i smil gør det synes egentligt ?

Lær om forsinkede tilfredsstillelse ved at udføre skumfidus testen . Testpersoner får at vide at de kan få en skumfidus nu eller to i 15 minutter . Hvad aldersgruppe kan vente den lettest , og hvilken gruppe opgiver den anden skumfidus de oftest ?

High School Projekter

Hvad er videnskaben bag "Hvor er Waldo ? " bog serien . Test hvis antallet af distraktioner vil påvirke evnen til testpersonen til at finde et objekt under en visuel søgning . Du kan også teste, om andre faktorer , såsom alder og køn påvirker evnen til at finde objekter .

Er mentale praksis en færdighed har nogen indflydelse på den faktiske fysiske dygtighed ? For eksempel, hvis du visualisere spille basketball i dit sind hver dag i to uger, vil din basketball færdigheder faktisk forbedret i den fysiske spillet ?

Design et projekt , der afgør den mest hjælpsomme måde at stoppe med at ryge . Første forskning videnskaben bag afhængighed af rygning , så interview både nuværende og tidligere rygere til at finde ud af antallet af gange de har forsøgt at holde op , hvad endelig virkede for dem , eller hvorfor de tror, deres forsøg mislykkedes .

En mere ide at prøve er muligheden for nogle mennesker til at multi-opgave , eller gøre mere end én ting ad gangen . Giv testpersoner en matematik quiz i to miljøer , en en stille rum og den anden med et fjernsyn eller afspilning af musik . Hvilket scenario hjælper subjektivets klarer sig bedre , og hvorfor ?


Kommentarer

Vi ønsker, at dine argumenter og meninger er velkomne. Være objektiv og medfølelse. Mange mennesker læser hvad du skriver. Gør debat til en bedre oplevelse for både dem og dig selv. Mellem 20:00 og 08:00 det er lukket for kommentering og vi fjerner automatisk kommentarer med sjofle ord, defineret af vores moderatorer.

link:

  • Om os
  • Advertising
  • Fortæl redaktionen
  • Få nyhedsbreve
  • RSS-feed

Redaktør: Karin Christofferse
Nyheder redactor: Morten Nyberg

Kundeservice: Stig Ole Salomon,
Flemming Sørensen

Tel: +45 00 99 99 00
Fax: +45 00 99 99 01

© Copyright 2014 Einsten.net - All rights reserved.